iPhone SE'de Pil Değişimi ve Dokunmatik Sorunu Nasıl Çözüldü?

 


2020 yılında aldığım 2. nesil iPhone SE, uzun bir süre boyunca mükemmel bir şekilde çalıştı. Ancak bir süre sonra pil ömrünün dramatik bir şekilde azaldığını fark ettim ve pil değişimine karar verdim. Pil değişimi sonrası telefonum eski performansına kavuştu, ancak kısa bir süre sonra farklı bir sorunla karşılaştım. Telefonum düştüğünde ekran dokunmatiği çalışmamaya başladı. Bu yazıda, iPhone SE'de yaşadığım bu sorunu nasıl çözdüğümü paylaşacağım.

1. Adım: Sorunu Tanımlama

Öncelikle, telefonun düşmesi sonrası ne tür bir sorun yaşadığınızı net bir şekilde tanımlamak önemlidir. Ekran dokunmatiği çalışmıyorsa, ancak diğer fonksiyonlar çalışıyorsa, sorununuzun dokunmatik ekranla sınırlı olduğunu anlamak önemlidir.

Sorunun ekran soketlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

2. Adım: Garanti Durumu Kontrolü

Telefonunuz hala garanti kapsamında ise, dokunmatik sorununu çözmek için Apple'ın resmi destek hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Garanti dışıysa, diğer çözüm yollarına yönelmelisiniz.

Garantisi bittiği için Tamirci ile sorunu çözmeye karar verdim.

3. Adım: Yazılım Sorununu Kontrol Etme

Önce yazılım sorunlarını elemek önemlidir. Cihazınızın yazılımını güncellediğinizden emin olun ve sıfırlama yapmayı deneyin. Bazı dokunmatik sorunları yazılımsal olabilir ve bu adımlar sorunu çözebilir.

Sırasıyla "Ses Açma" düğmesini hızlıca basılı tutun, ardından "Ses Kısma" düğmesini hızlıca basılı tutun ve son olarak "Yan Tuş" (Güç Tuşu) düğmesine basılı tutun. iPhone logosunu görünce düğmeleri bırakın.

Ben bu adımı 3 kez tekrarladım en son yaptığımda sim kartı telefondan çıkartmıştım. Anlamadığım bir şekilde dokunmatik çalıştı ve heyecanla sim kartı almaya gittim. Sim kartı takmaya çalışırken tekrar dokunmatiğin gittiğini farkettim.

4. Adım: Profesyonel Yardım Alın

Eğer yazılım sorunlarını eleme işlemi sorunu çözmezse, profesyonel bir teknisyene başvurmak gerekebilir. Düşme sonrası ekran bağlantıları veya fiziksel hasarlar bu tür sorunlara neden olabilir.

Tamamen bu sebeple yaşadığım şehirde bulunan en iyi telefon tamiri yapan bir tamirci bulmak için çıkıyorum.  

5. Adım: Ekran Değişimi

Eğer telefonunuzun ekranı zarar görmüşse, ekranın değiştirilmesi gerekebilir. Bu noktada, güvendiğiniz bir telefon tamircisine veya Apple yetkili servisine başvurabilirsiniz.

Şuan (04.09.2023 11:30) bulunduğum şehirde bulunan en büyük telefon tamircisine gittim. Direk ekran değişecek dediler. Fiyat: 600 TL veya 1200 TL 

Biraz daha dolaştım ve küçük bir telefon tamircisine girdim. Buradan bana verdikleri fiyat: 500 TL veya 1500 TL

Daha sonra şehrin en işlek sokağında bulunan ve her işlemi yaparken cam arkasından görebildiğim bir telefon tamiri yapan yere girdim. Samimi ve sıcak kanlı konuşması beni ikna ederek tamir işlemini yaptırmaya karar verdim. Orjinal ekran değişim ücreti: 1600 TL

Ekran geldi değişim işlemi başladı. Fakat yeni ekranda da dokunmatik çalışmadı. Yere düşmeden kaynaklanan bir sorun olduğu düşünülerek anakart incelenmeye başlandı.

6. Adım: Anakart

Eğer iPhone'unuzun ekran dokunmatiği hala çalışmıyorsa ve bu sorunun yazılımsal veya fiziksel olmadığını düşünüyorsanız, anakartın zarar görmüş olabileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Anakart, telefonun tüm bileşenlerini bir arada tutan önemli bir bileşendir. Bu nedenle anakartın tamir edilmesi gerekebilir.

Ancak anakart tamiri, deneyim ve özel ekipman gerektiren bir işlemdir. Bu nedenle, anakart tamiri için bir profesyonel teknisyen veya Apple yetkili servisine başvurmanız önemlidir. 

Ben bulunduğum şehirde güvendiğim bir tamirciye telefonumu teslim ettim. İlk kontrolde dokunmatik sorunu çözüldü ve benden 1.350 TL istedi. Ödemeyi yaptım ve telefonu alıp evin yoluna düştüğüm sırada, yaklaşık 3 dk sonra dokunmatik tekrar gitti. Moralim çok bozuldu ve tekrar tamirciye telefonumu götürdüğümde telefonun kalmasını ve tamir işlemi bittiğinde bana geri döneceklerini söylediler. 


Bugün 19.09.2023 tam olarak 15 gün telefonumun tamir edilmesini bekledim. Fakat telefonu tamir etmeye çalışan kişi sorunu çözemedi. Bende telefonu ve vermiş olduğum 1.350 TL paramı geri aldım. Yarın Apple'ın yetkili servisi Genpa'ya götüreceğim. Bakalım beni nasıl bir serüven bekliyor.

7. Adım: Yetkili Servis

Tüm adımları eksiksiz bir şekilde tamamladık fakat kesin bir sonuç alamadık. Ve moralimiz iyice buzuldu. Son adım olarak https://getsupport.apple.com/products adresine girerek giriş yapıyoruz. Arızalı olan telefonu seçip Onarım ve Fiziksel Hasar  seçip Ekran sorunu olduğunu belirten adımları takip ederek en yakın yetkili servis GenPa 'dan servis randevusu alıp adresi öğrendikten sonra telefonu belgeleriyle servise götürüyoruz.

20.09.2023 günü GenPa Yetkili Servisine telefonu tamir etmeleri için götürdüm. Telefonu alıp incelediler. İlk yaptıkları işlem Hard Reset. Telefonun dokunmatiğinin çalıştığını söylediler. Bende bu işlemi yaptığımı ve tekrar dokunmatik sorunu oluştuğunu söyledim. Telefonumu bul özelliğini kapatıp telefonu geri verdim. Telefonu açıp incelediler ve Pil inin değiştiğini ve ekranda işlem olduğunu söylediler. Bende telefonun tamir edilmesini istediğimi söyledim. Tekrar telefonu incelediler, pili ve ekranı değişecek dediler. Tutar 8.090 TL. Telefonu teslim ederek ödemeyi yaptım, bir hafta 10 gün içinde haber vereceklerini söylediler.



25.09.2023 Genpa servis numarası ile internet sitesinden telefonun durumunu sorguladığımda arızanın giderilemediğini gördüm. Telefon iade ediliyor :(


Telefonu kargo'dan teslim aldım. Kredi kartı ile ödeme yapmıştım. Yapmış olduğum ödemenin iade edilmesini bekliyorum.

8. Adım: Ankara'ya gönderip Dokunmatik Entegre Değişimi yapılacak.

iPhone dokunmatik entegresi, çeşitli nedenlerle bozulabilir ve bu bozulma telefonun dokunmatik işlevini etkileyebilir. İşte iPhone dokunmatik entegresinin neden bozulabileceği bazı yaygın sebepler:

Su Hasarı: iPhone su ile temas ettiğinde, su dokunmatik entegrenin içine sızabilir ve bu entegrenin zarar görmesine neden olabilir. Su hasarı, dokunmatik entegrenin arızalanmasına yol açabilir.

Fiziksel Hasar: iPhone sık sık düşürülürse veya darbelere maruz kalırsa, dokunmatik entegrenin içindeki bileşenler zarar görebilir. Bu, dokunmatik ekranın yanıt vermemesine veya anormal çalışmasına neden olabilir.

Isıya Maruz Kalma: Yüksek sıcaklıklar veya aşırı ısınma, dokunmatik entegrenin zarar görmesine yol açabilir. Özellikle telefonunuzu aşırı sıcak bir ortamda bırakmak, bu tür bir arızaya yol açabilir.

Üretim Hataları: Nadiren de olsa, iPhone'un üretim sırasında entegre bir hata ile gelebilir. Bu tür hatalar, telefonunuzun dokunmatik entegresinin beklenmedik şekilde arızalanmasına yol açabilir.

Yazılım Sorunları: Bazı durumlarda, yazılım güncellemeleri veya çökme sorunları, dokunmatik ekranın düzgün çalışmasını etkileyebilir. Bu sorunlar genellikle yazılım güncellemeleri veya sıfırlama ile çözülebilir, ancak bazen donanımsal bir sorun gibi görünen yazılımsal sorunlar da olabilir.

Bozulan bir iPhone dokunmatik entegresi genellikle profesyonel bir tamir gerektirir. Bu, dokunmatik ekranın veya entegrenin değiştirilmesini içerebilir. Bu tür bir onarımı yapmak için Apple yetkili servis merkezlerine veya deneyimli bir teknisyene başvurmanız önemlidir. GenPa bu işlemi yapamadı! Ankara'da bulunan deneyimli bir teknisyene telefonu kargo ile göndermeyi tercih ediyorum.

20.10.2023 telefon tamir edildi fakat test sırasında tekrar aynı hatayı verdiği gözlemlendi :/

Dokunmatik Entegre değişiminden sonra birkaç işlem daha yapılması gerekmiş. 


İşlemci ve Ekran soketlerine müdahale edilmiş. 

Sonuç:

iPhone SE'yi kullanırken yaşadığım pil ve dokunmatik sorunları 7 Aralık 2023 tarihinde 3.500 TL'ye giderildi!

Ben bu arızadan Ankara'da bulunan ... (ismini vermek istemiyorum) sayesinde kurtuldum. 

Herhangi bir sorun yaşadığınızda, önce garanti durumunu kontrol etmek ve yazılım sorunlarını eleme işlemine başlamak önemlidir. Fiziksel hasarlar için ise profesyonel yardım almak en iyisi olabilir.

Bu deneyimimi paylaşarak, iPhone SE kullanıcılarına benzer sorunlarla başa çıkmalarına yardımcı olmayı umuyorum. Umarım bu yazı sizin için faydalı olur!

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski